Przedsiębiorstwo 4.0, 360° Rekomendacje dobrych praktyk

Autorzy:
Andrzej Bajor, Krzysztof Bąk, Barbara Brzezińska, Maciej Brzozowski, Magdalena Brzuszczyńska, dr Marcin Chomiuk, Artur Demski, Mieczysław Gonta, Aleksandra Grendys, Tomasz Haiduk, Mateusz Korus, Jędrzej Kowalczyk, Jakub Kubalski, Artur Kuśnierek, Katarzyna Marciniak, Anna Matusiak-Wekiera, Ewa Mikos-Romanowicz, Ewa Mońdziel, Agnieszka Ozubko, dr Anna Pająk, Piotr Podgórski, Artur Pollak, Arkadiusz Rumiński, Damian Safonow, Asha-Maria Sharma, Katarzyna Szczudlik, Adam Usiądek, Łukasz Wawrzyniak, Mariusz Witalis, Wojciech Zając, dr Ireneusz Zalewski, Mateusz Zych

Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa (AHK Polska)

„Przedsiębiorstwo 4.0, 360°, Rekomendacje dobrych praktyk” – przewodnik po cyfryzacji przedsiębiorstwa i obowiązkowa lektura każdego nowoczesnego menedżera.

 

W książce zawarte zostały rozwiązania i rekomendacje, jak skutecznie i efektywnie implementować nowe technologie oraz podnosić konkurencyjność biznesu wprowadzając automatyzację i model Przemysłu 4.0. Publikację przygotowali eksperci Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej reprezentujący doświadczenia firm dużych, średnich i małych, globalnych i lokalnych.

 

Książka zawiera:

  • praktyczną wiedzę niezbędną do prowadzenia nowoczesnej firmy
  • przykłady zastosowań technologii
  • studium przypadku na przykładzie małego i średniego przedsiębiorstwa, symulacje wdrożeń
  • opinie oraz rekomendacje ekspertów z wielu dziedzin
  • kontakty do ekspertów

 

Oficjalna premiera publikacji odbyła się podczas Konferencji INDUSTRIE 4.0 – TRENDY – WYZWANIA – PERSPEKTYWY organizowanej przez Polsko-Niemiecką Izbę Przemysłowo-Handlową, w październiku 2021.

„Opracowanie jest pierwszą tego typu polską publikacją, ukazującą w tak kompletny sposób problemy transformacji przedsiębiorstw. Omawiane zagadnienia zilustrowano wieloma przykładami z rynku polskiego. Publikacja jest niezwykle cennym poradnikiem, opracowanym w bardzo przystępny i przejrzysty sposób. Jestem przekonana, że stanie się źródłem inspiracji dla wielu przedsiębiorstw i przyczyni się do wprowadzenia zmian oraz transformacji wielu z nich. Opracowanie może także stanowić znaczącą pomoc w badaniach naukowych i wytyczania nowych kierunków współpracy nauki z przemysłem”.

 

dr hab. Inż. Anna Timofiejczuk
profesor Politechniki Śląskiej

„Aby zmaterializować możliwości biznesowe, konieczna jest transformacja technologii, organizacji, zasobów i komunikacji tak aby firma stała się elastyczna, zdolna do ciągłej adaptacji do zmieniającego się otoczenia, mogła reagować na indywidualne potrzeby klientów i szybciej wprowadzać produkty na rynek. Chcąc nie chcąc przedsiębiorcy musieli wyruszyć w technologiczną podróż.”

 

Dr. Lars Björn Gutheil
dyrektor generalny AHK Polska

„Wszystko zostało podłączone do globalnej sieci – Internetu. Za pomocą kilku kliknięć sprawdzamy kursy walut, pogodę  panującą w innych częściach świata, nastroje społeczne i polityczne panujące w innych częściach świata. Komunikujemy się w różnych językach nawiązując relacje biznesowe dzięki elektronicznym tłumaczom. Geografia i nawigacja stały się niewyobrażalnie wręcz proste. Wiemy, ile czasu zajmie nam dojazd z Warszawy do Barcelony, jaki będzie koszt podróży, gdzie natrafimy na utrudnienia
w ruchu. Świat się skurczył, mamy dostęp do praktycznie każdej potrzebnej informacji, ale to również powoduje powstanie informacji niepotrzebnych, które znacznie utrudniają podejmowanie decyzji. Ważne zatem, aby poznać zasady funkcjonowania cyfrowego świata i skutecznie poddawać analizie docierające do nas dane.” 


Artur Pollak
Prezes zarządu APA Group, członek zarządu AHK Polska, redaktor merytoryczny publikacji

„Wychodząc naprzeciw zainteresowaniu zgłaszanemu członkom Komisji w zakresie dzielenia się wiedzą i doświadczeniami, jak również reagując na wszechobecną tendencję cyfryzacji i wprowadzania nowych technologii do przedsiębiorstw znaleźliśmy obszar, w którym członkowie Komisji pracując razem stworzyli koncepcję – przewodnik dla małych i średnich firm wdrożenia rozwiązań koncepcji 4.0. Analizując ten obszar wraz z naszymi ekspertami oraz poddając go oglądowi z perspektywy 360°, spierając się i wspólnie poszukując najlepszych rezultatów członkowie komisji wspólnie przygotowali zestaw rekomendacji, jak rozpocząć implementację modelu Przemysł 4.0 w małych i średnich przedsiębiorstwach. Dzięki ekspertom komisji i izby mamy przyjemność oddać w Państwa ręce unikalną publikację, która, jak mamy nadzieję, zaowocuje kursem na Przemysł 4.0 w małych i średnich przedsiębiorstwach w Polsce.”

 

Agnieszka Ozubko
Government Affairs AHK Polska, powołała projekt książki do życia

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

On Key

Related Posts

Przedsiębiorstwo 4.0, 360° Rekomendacje dobrych praktyk

Autorzy: Andrzej Bajor, Krzysztof Bąk, Barbara Brzezińska, Maciej Brzozowski, Magdalena Brzuszczyńska, dr Marcin Chomiuk, Artur Demski, Mieczysław Gonta, Aleksandra Grendys, Tomasz Haiduk, Mateusz Korus, Jędrzej Kowalczyk, Jakub Kubalski,